4 TIPS VOOR DE ORGANISATIE VAN ÉÉN VAN DE LEUKSTE MOMENTEN UIT DE CARRIÈRE VAN EEN STUDENT

De diploma uitreiking… Een van de mooiste momenten uit de schoolcarrière van een student, maar ook een erg drukke en (soms) stressvolle tijd voor de organisatoren. Om dit mooie moment ook echt onvergetelijk te maken voor de studenten en hun vrienden en familie, geven wij u graag tips voor het organiseren van deze fantastische dag.

1. Een geschikte locatie voor de diploma uitreiking

Allereerst moet er natuurlijk een datum worden geprikt en een locatie worden uitgezocht! Niet de vervelendste klusjes! Ga vooral verschillende locaties bezoeken. Een diploma uitreiking is een magisch moment, een ervaring die studenten zich erg lang zullen herinneren. Ga voor een inspirerende en indrukwekkende locatie, dit draagt zeker bij aan het creëren van een magische ervaring voor de studenten!

2. Geef je gasten de ervaring van het onverwachte

Wat is er nou leuker dan dat de studenten, inclusief hun vrienden en familie, achteraf zeggen ‘’wauw, dit had ik echt niet verwacht.’’ Helemaal niks! Zorg voor een creatieve invulling van het programma, want de invulling van het programma maakt of kraakt een bijeenkomst! Zorg dat je gasten geboeid blijven van begin tot eind, maar zorg er uiteraard wel voor dat de dag helemaal in het teken van de afstuderende studenten staat!

3. Structuur

Waarschijnlijk staat je creatieve brein al op springen, of juist niet, maar zorg dat je een structuur voor jezelf creëert. Schrijf op wat je allemaal moet doen. Erg belangrijk daarbij is om een tijdsplanning te maken waar je je natuurlijk zo goed mogelijk aan moet houden. Laat vooral je planning aan een aantal mensen lezen, zo voorkom je dat je misschien dingen over het hoofd hebt gezien.

4. Geniet van de diploma uitreiking

Tussen alle hectiek, drukke planningen en locatiebezoeken in, moet je natuurlijk ook genieten! Het is namelijk zo ontzettend leuk om een groep gemotiveerde/afgestudeerde studenten op het podium te zien staan, genietend van hún moment. Want dat is natuurlijk waar de bijeenkomst om draait!