Blog: onze ervaringen tijdens de “corona crisis”

Blog "Corona uitdagingen"
Blog: onze ervaringen tijdens de “corona crisis”

WAT EEN MAAND

vrijdag 22 mei 2020

Hoeveel kan er gebeuren en veranderen in een maand?!

1 juni weer open

Vorige maand praatte ik jullie al bij over onze Meeting Hygienics. De protocollen liggen klaar, onze locatie is ingericht op 1,5 meter en alle hygiëne maatregelen zijn getroffen. Na weken van opruimen, schoonmaken en voorbereiden zijn we er helemaal klaar voor om eindelijk weer gasten te gaan en mogen ontvangen. Gelukkig kwam afgelopen dinsdag tijdens de persconferentie het verlossende bericht dat we per 1 juni (dat wordt dus 2 juni, gezien de pinksteren) definitief weer open mogen. Nog wel enigszins in beperkte vorm, namelijk met een maximum van 30 gasten per zaal. Gelukkig vallen we onder hetzelfde dak als Nieuwe Buitensociëteit Zwolle en hebben we in totaal bijna 30 zalen. We kunnen straks dus weer doen waar we goed in zijn!

HybridMeetings

Het “nieuwe normaal” vraagt van ons allemaal nogal wat aanpassingen. Grote events en congressen zijn juni nog niet mogelijk en vanaf 1 juli met maximaal 100 personen per zaal. Maar wij geloven ook in tijden van het “nieuwe normaal” in de kracht van ontmoetingen. Dit vraagt on nieuwe oplossingen en manieren van denken. Zonde om jouw event nu te annuleren, want je hebt niet voor niks gekozen voor deze vorm van live communicatie. Je hebt nog steeds een doelstelling te behalen, een boodschap over te brengen en wilt juist in deze tijden zichtbaar blijven voor je publiek, achterban en doelgroep. En daar hebben we iets op bedacht, namelijk het hybride event. Een intieme setting met een select gezelschap komt live bij elkaar (uiteraard op gepaste afstand en conform alle voorschriften). Daarnaast streamen we jouw event live! Jouw doelgroep kan dus nog steeds deelnemen aan het event, maar dan vanuit huis/kantoor door middel van een live verbinding. Kennis opdoen, geraakt worden door mooie verhalen en geïnspireerd raken!

Dit nieuwe vergader- en congresconcept helpt organisaties om ook in deze crisistijden zichtbaar te blijven en haar doelstellingen te behalen op een manier die veilig, doeltreffend en budgetbewust is. Een interessante bijkomstigheid is dat het zelfs nieuwe inkomstenstromen kan genereren. Door in te zetten op prijs- en doelgroepdifferentiatie, een (ongelimiteerd) aantal online deelnemers en het aantrekken van sponsoren. Sponsoren kunnen zich bijvoorbeeld verbinden aan het Hybrid Congres of Event met hun eigen brandend content. Het concept draagt bij aan de productiviteit van alle deelnemers. Zij kunnen op ieder moment instappen en de content ook terugkijken. Er zijn ook minder reisbewegingen. Kortom een win-win-win. Kijk voor meer info eens op HybridMeetings of neem contact met me op via mail of 06 22 84 90 48.

Nieuwe Look & Feel

Afgelopen kerstvakantie kreeg ons theater als een nieuw jasje. De podiumvloer, zaal vloer, wanden en deuren kregen een nieuwe look & feel die nog beter aansluit bij de prachtige stijlvolle “oude” dame die ons theater is. De afgelopen weken hebben we gebruikt om ook te starten met de nieuwe look & feel van de ontvangst, foyer en gangen rondom het theater en richting alle zalen van Nieuwe Buitensociëteit. Alle collega’s zijn hard aan het werk om deze volgende fase met eigen handen te realiseren. En wat wordt het mooi. We tonen jullie binnenkort heel graag het resultaat, je kan de voortgang volgen via Instagram. Maar je mag het uiteraard al zelf komen bewonderen, vanaf 2 juni ben je weer meer dan van harte welkom!

Fijn weekend en MAAK MAGISCHE MOMENTEN!

Theater Buitensoos weer open

MEETING HYGIENICS

woensdag 22 april 2020

Het was even stil, maar we hebben zeker niet stil gezeten. De afgelopen weken hebben we met elkaar nuttig besteed. We hebben onze draai gevonden in een nieuwe routine en nieuwe “tijdelijke” en gekke wereld, waarin veel om corona lijkt te draaien.

Ook al was de boodschap tijdens de persconferentie van gisteravond geen complete verrassing, er was al dusdanig veel uitgelekt naar de pers, het was toch opnieuw weer even slikken. Want helaas mogen we onze deuren t/m 20 mei nog niet openen voor hartverwarmende ontmoetingen en bijeenkomsten. Maar we zijn er wel klaar voor. We hebben in de tussentijd namelijk hard gewerkt aan een mogelijkheid om het nieuwe normaal werkbaar te maken in ontmoetingsland.

Meeting Hygienics is ons antwoord! Onze hygiëne formule die volledig aansluit op de geldende RIVM maatregelen en waarmee we zorg dragen voor een veilige en hygiënische meeting en congres omgeving.

  1. Afstand: onze locatie en onze persoonlijke service is ingericht op de 1,5 meter social distancing norm.
    Op sommige plekken hebben we daardoor restricties moeten invoeren.
  2. Rechts: op onze locatie geldt ‘Altijd rechts is always right’. Door altijd rechts te lopen, houden we rekening met de
    1,5 meter social distancing norm.
  3. Routing: de routing in onze locatie is aangepast, zodat we zoveel mogelijk voorkomen dat gasten elkaar kruisen.
  4. Contact: de hele dag door desinfecteren wij alle contactpunten in onze locatie. We adviseren gasten gebruik te maken van tissues en stellen desinfectiemiddelen ter beschikking.
  5. Food & Beverage: we hebben aanpassingen gedaan in ons Food & Beverage assortiment en manier van presenteren en serveren, zodat onze gasten hier op een veilige manier van kunnen genieten.
  6. Communicatie: we communiceren, adviseren en inspireren pro-actief, zowel op onze locatie (contactloos) als online op onze website en via social media.
  7. Controle: Onze Meeting Hygienics Manager houdt alles nauwlettend in de gaten, adviseert medewerkers en gasten en doet een beroep op ieders solidariteit om samen zorg te dragen voor een fijne, hygiënische omgeving.

Zodra we toestemming krijgen vanuit de overheid om weer al jullie mooie bijeenkomsten mogelijk te maken, zijn wij er klaar voor! Neem voor meer informatie omtrent Meeting Hygienics een kijkje op onze site. Tot die tijd draaien we achter de schermen nog op volle toeren qua creatieve ideeën. Wil jij al graag zien hoe deze nieuwe 1,5 meter wereld er in de praktijk uit ziet. Je bent van harte welkom voor een rondleiding. Uiteraard op veilige afstand en met 1 of 2 personen. Bel, app, skype me.

MAAK MAGISCHE MOMENTEN!

IK GEEF HAAR WEG

vrijdag 3 april 2020

Een paar weken geleden deed ik een oproep. Ik gaf met liefde onze theater- & podium kracht weg aan een fantastisch goed doel of hartverwarmend maatschappelijk initiatief. De reacties waren overweldigend en onwijs leuk. Ik heb zoveel mooie gesprekken gehad, nieuwe contacten gelegd en eerste plannen samen gemaakt.

En toen kwam de corona crisis. Geen live ontmoetingen, geen theater vol verwachtingsvolle gezichten, geen verhalen op het podium die raken.

Maar… ze staat hier nog steeds, in al haar kracht en schoonheid. Dus we doen het even anders, we passen ons aan. We passen haar aan, flexibel als ze is. En we geven haar nog steeds met liefde aan je weg. Want juist nu is er ruimte voor creativiteit, nieuwe mogelijkheden en verrassingen. Dus wil jij haar theater & podium kracht zelf ervaren en zoek jij:

  • Een podium om jouw podiumkunsten te oefenen
  • Een fantastische locatie voor een fotoshoot
  • Een adembenemende plek om jouw masterclass, webinar of online training op te nemen
  • Een fantastsche concertzaal om jouw verhaal, liedjes of andere fantastische ideeën ten gehore te brengen en te livestreamen

Je bent meer dan welkom, met al je stoere plannen en ideeën. Uiteraard op veilige afstand en zonder publiek.

Bel, app, skype me. Ik geef haar nog steeds heel graag aan jou. En laten we deze tijd gebruiken voor mooie nieuwe dromen!

MAAK MAGISCHE MOMENTEN!

 

VERWEND KRENG

vrijdag 20 maart 2020

 

Wat leer je toch veel over jezelf hè, deze week?!

Ik besef me ineens:

❧ Hoe normaal ik het vind om te kunnen gaan en staan waar ik wil. Hoe ik mijn vrijheid dus eigenlijk voor lief neem

❧ Dat ik hetzelfde doe met mijn gezondheid

❧ Wat ik allemaal kan wegsnaaien uit verveling zonder er over na te denken. Niet best, kan ik je vertellen. Dit wist ik stiekem eigenlijk al lang, maar weiger ik gewoon onder ogen te komen.

❧ Dat een ritme toch wel erg prettig werkt, beter dan een joggingbroek.

❧ Hoeveel makkelijker communiceren is als je elkaar in de ogen kan kijken. Je snapt dat het thuis uitstekend gaat, nu we elkaar allemaal continu in de ogen kunnen kijken ?

❧ Dat ik ontzettend verwend en bevoorrecht ben. Dus dat dankbaarheid op zijn plek is.

Vul gerust aan, wat heb jij deze week geleerd (over jezelf)?

IK MIS JE

donderdag 19 maart 2020

Ons fijne bedrijf is al een paar dagen leeg en jeetje wat mis ik haar. Tot in m’n tenen!

Dat mooie bedrijf om door rond te lopen, maar ook de aanwezigheid van al mijn fijne collega’s om me heen.

Niet dat ik niks te doen heb. In tegenstelling. Mijn telefoon staat roodgloeiend en zit tegen mijn oor geplakt. Een kleuter springt de hele dag om me heen. De verdwaasdheid hebben we weggestuurd. Die laten we nu overgaan in ruimte voor nieuwe plannen modus.

Nieuwe plannen, een nieuwe setting (niemand fysiek bij elkaar in de buurt, maar thuis aan het werk), vraagt om nieuwe manieren van contact en afstemming. Het zorgt voor een compleet andere dynamiek. En dat, kan ik je zeggen, is best even wennen.

Ik duik vanavond toch maar eens in de wondere wereld van slack en trello. Zodat de telefoon straks even wat stiller kan worden, er wat ruimte in mijn hoofd komt en de creativiteit weer kan gaan bruisen. En ondertussen ben ik dankbaar voor de betrokkenheid en flexibiliteit van mijn toffe team!

 

ZORGHELD

woensdag 18 maart 2020

Knallend vuurwerk hoorde ik gister. Wat in hemelsnaam is dit dacht ik, ooh ja 20.00 uur. Een enorm applaus voor al onze zorgende medemensen. Zullen we onze dankbaarheid nog even voortzetten!?

Toen ik ruim 4 jaar geleden directeur werd van Nieuwe Buitensociëteit Zwolle & Theater Buitensoos zei een van mijn liefste en oudste vriendinnen “ik vind het zo knap, ik heb zoveel respect voor je, hoe doe je dat?!”. En dat is precies wat ik denk over haar. Als we belden in de auto ~zij terug van haar nachtdienst (met moeite haar ogen open houdend), ik op weg naar het werk in de file~ en ze vertelde over een reanimatie, handmatige beademing of allerlei moeilijke termen waar ik echt geen klap van begrijp. En dan zei ik weer eens “jemig Rens, je hebt verdorie gewoon iemands leven gered vannacht of de pijn draaglijker gemaakt”. En was ik er even stil van.

We proberen allemaal op onze eigen manier een klein beetje het verschil te maken. Maar de tranen springen in mijn ogen als ik denk aan al die mensen (die mij dierbaar zijn) die zo hard werken voor andermans gezondheid. Die elke dag zo’n enorm verschil maken!

Renske Postma deze is voor jou. Ik hou zo ontzettend veel van je! Diep respect en BE SAFE! 

 

OUT OF MEETING #1

dinsdag 17 maart 2020

Vanochtend keek ik verdwaasd om me heen toen de wekker ging. Ik spring energiek mijn bed uit, stommel naar de badkamer en stoot onderweg kneiterhard mijn teen en besef het me dan ineens weer. We hebben gister Nieuwe Buitensociëteit Meeting Center Zwolle voor drie weken gesloten, vanwege dat ellendige virus.

Wat een bizar vreemde gewaarwording was dat. Die fijne plek waar het altijd zo levendig is en waar het nooit stil is. Ze is nu even out of meeting. Beneden slinger ik de laptop aan en staar een beetje voor me uit. Ik voel me mistroostig en strijdbaar tegelijk. De laatste krijgt de overhand, want die geef ik gewoon meer aandacht en wint dan.

Ik besluit om “even” al onze fijne medewerkers te bellen. Die hebben vast vragen en willen misschien even hun hart luchten. Er is zoveel gebeurd, in zo weinig tijd. Fijn om ze (bijna) allemaal even te spreken, gelukkig is iedereen gezond (het enige wat nu echt telt). We kletsen over klus plannen en wat de tijdelijke sluiting voor iedereen betekent. Het gevoel van begrip, balen (netjes verwoord), maar ook positiviteit en enorme betrokkenheid overheerst.

In het bos laat ik de kleine draak even uit en komt er weer ruimte voor een boel strijdplannen! Cu tomorrow!

Groetjes Ingeborg

Vergaderzaal Nieuwe Buitensociëteit Zwolle